krótko.w.temacie

#1: jak szybko tyjemy?

1.01.2017r. Rano przed pierwszą kawą. Postanawiam nago stanąć na wadze. Dawno tego nie robiłam. Szok. Niedowierzanie. Rozczarowanie. Przerażenie. I w końcu złość. Nie mam też złudzeń. Otłuszczona oponka wokół brzucha nie zrobiła się sama. Rozmiar uda nie wydarzył się w ciągu kilku ostatnich dni. A ramiona nie są wynikiem wyłącznie świątecznych ekscesów. ‘Cholera, ile czasu pracowałam na efekty?’, zastanawiam się chłodno.

09.09.2015r. W Science Translational Medicine ukazuje się artykuł o tym, jak szybko można przytyć w ciągu zaledwie jednego tygodnia. Naukowcy z Temple University w Filadelfii przeprowadzili eksperyment, w którym zaobserwowali działanie organizmu osoby otyłej prowadzącej siedzący tryb życia. Sześciu mężczyzn przez siedem dni jadło niezdrowo i nie ruszało się z łóżka. Efekty? Wszyscy przytyli średnio 3,5 kilograma! Poza tym, trudno uwierzyć, ale już drugiego dnia lekarze odnotowali wzrost produkcji insuliny u wszystkich badanych, zaś po tygodniu u niektórych wykryto pierwsze objawy cukrzycy typu 2. Dodatkowo pojawiły się problemy z układem wydalniczym i nerkami. Cholera, tylko tyle czasu pracowali na pierwsze efekty?! Nie mam już żadnych złudzeń.

Badania nad dostarczaniem kaloryczności ponad potrzeby organizmu są jednoznaczne. Mało tego, badania mówią, że przejadanie prowadzi do nadmiarów zaledwie po tygodniu takiego sposobu jedzenia. To teraz powiedz. 3,5 kg w ciągu tygodnia to dużo czy mało dla Ciebie? A co, jeśli przejadasz się dłużej niż tydzień?


Kossobudzka M., Cukrzycę można wyhodować w kilka dni, artykuł: wyborcza.pl

Borde G., Merali S., Excessive caloric intake acutely causes oxidative stress, GLUT4 carbonylation, and insulin resistance in healthy men, artykuł: Science Translational Medicine

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply